reklama

Nepokojná duša

Zošaliem. Celkom iste. Neviem, kedy presne, ale určite to bude čo nevidieť. Skončím v niektorom ústave, pre duševne chorých. Sú tam ľudia, ktorým ochorela duša. Moja duša nebola nikdy celkom zdravá. Vážim si ju a viem, že robí čo môže. Bojuje, ako najlepšie vie. Všemožne sa bráni klamstvu, pokrytectvu a smútku a s úľavou prijíma úsmevy, pohladenia, lásku. Je taká zraniteľná, taká krehká. Už nevydrží ten nápor. Celkom určite sa zlomí. Čo bude so mnou? Nechcem ju stratiť. Ja už budem dobrá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Zbavím sa všetkých pochybností a začnem veriť. Začnem veriť sebe aj ľuďom. Spomalím prúd zmätených myšlienok, ktoré v nej spôsobujú chaos. Vymažem z pamäti všetky nepríjemné spomienky a nechám si len tie pekné. Prestanem sa utápať v slzách a začnem sa viacej usmievať. Znie to ako predsavzatia do nového roka. Človek ich vysloví, aby mal pokoj v duši, ale väčšinou na ne rýchlo zabudne. Duša však nemá nikdy kľud. Stále čaká. Možno zajtra, možno o pár týždňov, možno o rok. Moja duša čaká a trpí. S každým sľubom, ktorý jej dám a potom nesplním, strácam nádej na jej uzdravenie. Cítim, ako chradne v tme a chlade môjho vnútra. Počujem ju tíško nariekať a keď sa pozriem na svoj obraz v zrkadle, vidím, ako mi jej slzy vyrývajú na tvár vrásky. Keď moja duša upadne do kómy a ja zostanem uväznená v prázdnote svojej telesnej schránky,spomeňte si prosím niekto na mňa. Aká som bola hlúpa, keď som ju nechala odísť. Ako som ju nahú vystavovala na obdiv pokrytcom a hlupákom. Ako som z nej rozdávala kúsok po kúsku ľuďom, ktorých som chcela milovať. Ako som ju vyčerpávala večnými únikmi pred zodpovednosťou. Ako som ju zaplavovala zbytočnými slzami, ktoré rozožierali jej jadro. Ako som ju živila beznádejou a smútkom, aby nakoniec sama prepadla beznádeji. Ako som ju zatláčala do kúta, aby som do nej v záchvatoch hnevu mohla kopať.Zošaliem. Celkom iste. Neviem, kedy presne, ale určite to bude čo nevidieť.

Zuzana Gráfová

Zuzana Gráfová

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už viem čo život dal mi.Miestečko pod výkalmi,kde moja hlava plná múch,vypustí vydýchaný vzduch.(v diskusii zuzajda) Zoznam autorových rubrík:  IRÓNIA ZATMENIABásneÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu