reklama

Matka

Žena privedie na svet dieťa a stane sa matkou. Matiek je na svete veľa, no nie každá z nich je matka s veľkým M. Matka, ktorá miluje svoje deti po celý život bezhraničnou láskou. Miluje ich aj napriek tomu, že nespĺňajú jej predstavy a miluje ich o to viac. Miluje svoje deti so všetkými duševnými i telesnými vadami a miluje ich aj vtedy, keď nie sú hodné jej lásky. Nikdy svoje deti nezavrhuje a za svoje najväčšie šťastie, považuje šťastie svojich detí. Matka nesie na svojich bedrách obrovskú záťaž. Okrem svojho vlastného údelu, berie si mnoho krát aj časť údelu svojich detí. Všetky choroby, sklamania, slzy a bolesti, prežíva spolu s nimi. Najradšej by vzala všetko na seba, ale to nie je možné. Táto matka neprehliada chyby svojich detí, ale miluje ich celé, celým svojim srdcom, pretože inak nevie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Moja mama je presne taká. Celý život drží nado mnou ochranné krídla. Aj keď som už dávno dospelá a mala by som sa vedieť o seba postarať sama, stále ma chráni a stará sa o mňa. Keď som chorá, keď mám problém, ktorý nedokážem riešiť, keď strácam chuť do života, vždy je mi k dispozícii, aby pomohla. Jej ochranné krídla sú už staré a prešli za tie roky tvrdými bojmi. Všetky moje prehmaty a trápenia, všetky dôsledky nepremyslených činov, všetky choroby ako ostré šípi, odráža moja mama svojimi krídlami, aby mi ublížili čo najmenej. Som jej vďačná, pretože teraz už viem, že bez jej ochrany a obetí, by to bolo všetko oveľa, oveľa ťažšie. Neviem, či jej to niekedy budem vedieť oplatiť rovnakou mierou starostlivosti a lásky. Neviem ani to, či jej niekedy poďakujem za všetko, čo pre mňa robí. Ja nie som ako ona. Nemám v sebe toľko pochopenia, ani lásky. Nie som ešte ani matka. Keď sa ňou jedného dňa stanem a narastú mi ochranné krídla verím, že sa to zmení. Veď nie nadarmo sa hovorí: „Aká matka, taká Katka.“ Možno i ja raz budem matka s veľkým M.

Zuzana Gráfová

Zuzana Gráfová

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už viem čo život dal mi.Miestečko pod výkalmi,kde moja hlava plná múch,vypustí vydýchaný vzduch.(v diskusii zuzajda) Zoznam autorových rubrík:  IRÓNIA ZATMENIABásneÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu